На
адресу органу оскарження надходять непоодинокі звинувачення
щодо зриву, блокування,
призупинення тендерних процедур стосовно закупівлі послуг
дитячого харчування.
Повідомляємо,
що Комітет у межах своїх повноважень
всі скарги розглядає
неупереджено та в установлені Законом України "Про публічні закупівлі" терміни.
Нагадуємо,
що Колегія відповідно
до вимог Закону ЗОБОВ’ЯЗАНА розглянути ВСІ скарги, які
надходять через систему ProZorrо у порядку, передбаченому Законом. У разі прийняття
скарги до розгляду система ProZorrо автоматично призупиняє процедуру закупівлі.
До Комітету,
як органу оскарження через
систему ProZorrо за 2018 рік надійшло
79 скарг на дії
одного й того ж замовника –
Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської
ради стосовно послуг дитячого харчування,
який оголосив понад
40 процедур закупівель в
межах одного бюджетного призначення:
Найбільша кількість скарг надійшла
від: ТОВ "Понтем.УА"; ФОП Баклаєнка Дмитра Івановича;
ТОВ "Ф.А.Д.";ТОВ "Фортіс
Юкрейн".
За результатами розгляду скарг було зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації. Всі скарги були однотипними і стосувались майже одних і тих же порушень в тендерній документації. При цьому, володіючи інформацією про наявні у документації порушення на підставі вже прийнятих Колегією рішень, Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради частково відміняв процедури закупівель, і в межах одного бюджетного призначення оголошував нові, з тими ж порушеннями. Тим самим затягуючи проведення закупівель оголошенням нових тендерів з невиправленими помилками, не бажаючи вносити зміни та продовжувати проведення процедур відкритих торгів.
Здебільшого
скарги стосувались дискримінаційних
умов тендерної документації або умов, які
не узгоджувались між собою, наприклад: змістом
документації вимагався документ про внесення забезпечення тендерної
пропозиції, інший пункт документації наголошував
на тому, що тендерне
забезпечення не вимагається. Така невідповідність,
а саме неуважність або
небажання усувати порушення Департаментом гуманітарної політики
Дніпровської міської ради під
час проведення торгів, у тому числі, призвела до ЗАТЯГУВАННЯ строків проведення
закупівель та СПОНУКАЛА суб’єктів господарювання оскаржувати нові
оголошені процедури закупівель, які
проводились в межах єдиного
бюджетного призначення.
Вкотре
наголошуємо, що Колегія діє
в межах інформації та матеріалів, отриманих
за скаргою, яку розглядає щодо конкретної
процедури закупівлі. АМКУ, як орган оскарження, не є контролюючим
органом щодо публічних закупівель. Згідно
із Законом Колегія не контролює перебіг
тендерів і не перевіряє їх, якщо
відносно таких тендерів не надійшло
скарг, такими повноваженнями
наділені інші контролюючі та
перевіряючі органи.
Комітет, як орган оскарження, зацікавлений в успішних та швидких проведеннях тендерних процедур, в тому числі, стосовно послуг дитячого харчування, тому закликає учасників та замовників до добросовісної конкуренції та дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.