Сьогодні,
22 вересня 2017 року Голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв
разом із заступником Голови – державним уповноваженим Андрієм Вовком взяли
участь у прес-брифінгу з метою надання роз’яснень щодо рішення Комітету за
скаргою одного з учасників торгів на закупівлю Державною фіскальною службою
України скануючих
систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та
контейнерів.
У
липні 2017 року Державною фіскальною службою України була розпочата процедура
закупівлі скануючих
систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та
контейнерів через систему Прозорро (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-07-04-000590-a).
Участь
у торгах взяли участь 7 компаній (ТОВ "Медінжиніринг",
ВВ ТОВ "ВАТЕК", ТОВ "Фолгат", Arempa
International
Ltd
FZC, ТОВ "МКТ-Комюнiкейшн", ТОВ "Смарт
Діфенс",
Nuctech
Company
LTD, Corp
Leidos),
що може свідчити про достатню конкуренцію на цьому сегменті ринку. Тендерні
пропозиції п'ятьох учасників були відхилені замовником, тендерні пропозиції ВВ
ТОВ "ВАТЕК" та ТОВ "МКТ-Комюнiкейшн"
були допущені до подальшого аукціону. Один із учасників (Arempa
International
Ltd
FZC) оскаржив до Постійно діючої колегії Комітету з розгляду скарг
неправомірність відхилення своєї тендерної пропозиції та неправомірне (на його
думку) допущення до аукціону пропозиції ТОВ "МКТ-Комюнiкейшн",
зазначаючи при цьому про недостатнє дослідження Державною фіскальною службою
України пропозиції ТОВ "МКТ-Комюнiкейшн".
«Враховуючи,
що очікувана вартість закупівлі становила 338,880 млн. грн,
закупівля здійснювалась за процедурою так званої "прекваліфікації",
яка передбачає попередню оцінку відповідності тендерних пропозицій учасників
торгів. За результатами розгляду скарги органом оскарження було встановлено, що
пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником, водночас, було
допущено порушення Закону України "Про публічні закупівлі" в частині
допуску до аукціону пропозиції учасника, яка не відповідала умовам
документації, що також вказувало на дискримінаційний підхід з боку замовника до
пропозиції скаржника. Як наслідок, до аукціону мала бути допущена пропозиція
лише одного учасника, що тягне за собою обов'язок замовника відмінити процедуру
закупівлі через допущення до аукціону менше, ніж двох тендерних пропозицій
(вимоги частини першої статті 31 Закону)», - зазначив Юрій Терентьєв.
«Колегія,
як орган оскарження, у складі трьох державних уповноважених є абсолютно
неупередженою до усіх учасників торгів. Замовник самостійно визначає умови для
учасників торгів – технічні, адміністративні тощо. Наше завдання полягає лише у
перевірці обгрунотваності
скарг, які надсилають учасники впродовж тендерного процесу, відповідно до
процедури. У цьому конкретному випадку, всі учасники засвідчили, що розуміють
умови тендеру та повністю погоджуються виконати його умови. За результатами
розгляду скарг, фактично лишився один постачальник означеного обладнання. Тож
Колегія була зобов'язана відповідно до вимог Закону прийняти рішення
зобов'язати Державну фіскальну службу України відмінити процедуру закупівлі
через виявлені порушення», - додав Андрій Вовк.