До уваги суб'єктів оскарження!

Опубліковано 19 лютого 2019 року о 12:28

До уваги суб'єктів оскарження, замовників та інших зацікавлених осіб, у зв'язку з великим обсягом надходження скарг суб'єктів господарювання щодо оскарження дій або бездіяльності замовників у ході проведення процедур закупівель природного газу просимо враховувати наступну інформацію.

1. Під час проведення Процедур закупівель замовники у тендерній документації встановлюють вимогу щодо необхідності надання у складі тендерних пропозицій, зокрема, копію чинного договору на транспортування природного газу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2497.

Разом із тим Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1437 "Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП щодо впровадження добового балансування на ринку природного газу та процедури розробки, подання і затвердження Плану розвитку газотранспортної системи на наступні 10 років" було внесено зміни до типового договору, зокрема, в частині щодо впровадження добового балансування на ринку природного газу, взаємодії замовника та оператора через впроваджену інформаційну платформу.

Зазначені зміни набули чинності 01.08.2018.

Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі НКРЕКП, зокрема, відповідно до постанови НКРЕКП "Про накладення штрафу на АТ "УКРТРАНСГАЗ" за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування природного газу"  від 27.07.2018 № 788, зобов’язали

АТ "УКРТРАНСГАЗ" у строк до 01 жовтня 2018 року усунути порушення, зокрема, абзаців другого та третього пункту 1 глави 5 розділу IV Кодексу ГТС у частині здійснення Оператором ГТС до 05 липня 2018 року первинної реєстрації споживачів за постачальником в інформаційній платформі на наступний газовий місяць та надання до 10 липня 2018 року через інформаційну платформу всім постачальникам, зареєстрованим на платформі, реєстру їх споживачів.

Разом із тим, відповідно до Постанови НКРЕКП "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" від 27 липня 2018 року № 788, у строк щодо усенення порушень внесено зміни – 01.03.2019.

Таким чином, відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, учасники процедур закупівель надають у складі тендерних пропозицій договори на транспортування природного газу без врахування змін до типового договору, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2497, що призводить до невідповідності тендерних пропозицій учасників.

2. Також необхідно зазначити, що у тендерній документації замовниками встановлюються  вимоги щодо необхідності надання інформації про виробника та країну погодження природного газу.

Слід зазначити, що замовники у своїх пояснення зазначають, що ним встановлена некоректна вимога тендерної документації, оскільки природний газ видобувається з надр землі, а не виготовляється, тому зазначити країну-виробника неможливо.

Разом з тим, відповідно до Кодексу газотранспортної системи, зокрема, пунктом 5, визначено таке поняття як "газовидобувне підприємство", яким є суб’єкт господарювання, що займається видобутком (виробництвом) природного газу, у тому числі виробник біогазу або інших видів газу з альтернативних джерел.

Відповідно до статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Разом із тим невиконання зазначених вище вимог (зокрема, не зазначення країну-виробника та виробника природного газу) призведуть до невідповідності тендерних пропозицій учасника умовам тендерних документацій.

3. Також замовники встановлюють вимогу щодо необхідності надання копії договору на транспортування природного газу, укладений з ПАТ "УКРТРАНСГАЗ".

Учасники у складі тендерних пропозицій надають договори, відповідно до умов яких, додатки 1, 2, 3 є невід'ємною частиною цього договору. При цьому додаток 3 укладається у випадку, коли Замовником послуг є оператор газорозподільної системи, прямий споживач, газодобувне підприємство або виробник.

Разом із тим учасники надають зазначені договори не в повному обсязі, зокрема, відсутні невід'ємні частини до зазначеного договору (додаток 1 та/або 2).

У такому випадку ненадання невід'ємних частин до договору призводить до невідповідності тендерних пропозицій учасників умовам тендерних документацій.

4. Як підстава відхилення тендерних пропозицій учасників, зокрема, замовниками визначають надання  сертифікатів якості газу з датою відбору зразків газу у 2017 році, є застарілим та не можуть свідчити про якість газу, яка є актуальною на дату закупівлі.

При цьому зазвичай тендерні документації замовників не передбачають таких умов.

Враховуючи вищевикладене, з метою уникнення таких ситуацій, рекомендуємо учасникам звертати особливу увагу щодо подання документів у складі тендерних пропозицій з урахуванням вимог тендерних документацій та особливостей чинного законодавства, замовникам дотримуватись принципів, визначених статтею 3 Закону, під час підготовки тендерних документацій та здійснення оцінки тендерних пропозицій учасників.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux