На сьогодні широкого розголосу набуло обговорення проєкту Закону України «Про внутрішній водний транспорт» (реєстраційний № 1182-1-д).
АМКУ розглядався зазначений Законопроєкт та надавались зауваження і пропозиції до Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури.
Зокрема, АМКУ пропонував передбачити в Законопроєкті норми, відповідно до яких Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, затверджує методики розрахунку тарифів на спеціалізовані послуги, що надаються на внутрішніх водних шляхах суб’єктами природних монополій, та розрахунку розмірів лоцманського збору на внутрішніх водних шляхах і встановлює тарифи на ці послуги відповідно до затвердженої нею методики.
Крім того, АМКУ вважає за необхідне передбачити у Законопроєкті можливість відкриття ринку послуг з лоцманського проведення суден внутрішніми водними шляхами, тобто можливість доступу до цього ринку суб’єктів господарювання недержавної форми власності за чітко встановленими державою вимогами.
АМКУ також звернув увагу на наступне. Статтею 15 Законопроекту запропоновано норми, відповідно до яких шляхові роботи (експлуатаційне днопоглиблювання) на внутрішніх водних шляхах не потребують одержання дозволів, зокрема, спеціальних дозволів на користування надрами, а реалізація частини такого ґрунту, яка не може бути використана для виконання шляхових робіт, здійснюється суб’єктами господарювання.
За таких умов суб’єкти господарювання, які здійснюють шляхові роботи (експлуатаційне днопоглиблювання) на внутрішніх водних шляхах, не будуть сплачувати збір за видачу спеціальних дозволів на користування надрами та рентну плату за користування надрами, та можуть здійснювати фактично видобуток корисних копалин без законодавчих обмежень, які розповсюджуються на надрокористувачів, і реалізувати частину видобутого ґрунту дешевше, тобто отримують певні переваги перед надрокористувачами, що може призвести до спотворення конкуренції на ринку видобування корисних копалин.
З метою розвитку конкуренції на ринках внутрішнього водного транспорту та недопущення спотворення конкуренції на ринку видобування корисних копалин АМКУ запропоновано профільному Комітету Верховної Ради України врахувати зазначені зауваження при опрацюванні проекту Закону України «Про внутрішній водний транспорт».