Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ «ЕТРУС» на 145 тис. 122 грн
74 коп. за порушення конкурентного законодавства у вигляді поширення
інформації, що вводить в оману.
Під
час здійснення господарської діяльності ТОВ «ЕТРУС» виробляє та реалізує на
території України безалкогольні
напої; в тому числі ТМ «Фруттела», мінеральні води та
інші води, розлиті у пляшки.
Проте, як виявилося, підприємство веде свою
діяльність недобросовісно. За результатами розгляду справи Комітетом
встановлено, що ТОВ «ЕТРУС» повідомляло невизначеному колу осіб неточні
відомості на етикетках своєї продукції: «Fruttela» Orange (Фруттела апельсинова), «Fruttela» Citrus (Фруттела цитрус) та «Fruttela» Lemon (Фруттела лимонна) про
споживчі властивості цих напоїв через спосіб їх викладення. Підприємство
використовувало в оформлені етикетки вищезазначених напоїв зображення фруктів:
апельсину і лимону та словосполучення «з натуральним соком», в той час як у
складі напоїв містився сік яблучний та ароматизатори, про що було зазначено дрібним
шрифтом на іншому боці етикетки.
Щоб прийняти правильне рішення, Комітет провів
опитування споживачів, чи насправді в їх уяві завдяки такому зображенню на
етикетці може сформуватися думка, що у складі безалкогольних напоїв «Fruttela» Orange, «Fruttela» Citrus та «Fruttela» Lemon присутні саме
апельсиновий сік, сік цитрусових та сік лимону
відповідно.
Внаслідок проведеного опитування було встановлено:
93% опитаних вважають, що інформація поширена на
етикетці напою з назвою «апельсинова», із зображенням апельсина та зазначенням
напису «з натуральним соком», в той час як у складі напою Фруттела
апельсинова міститься сік яблучний, вводить в оману щодо його складу.
93% респондентів не придбали б напій з назвою
«апельсинова», із зображенням апельсина та зазначенням напису «з натуральним
соком», якщо б знали що до його складу не входить апельсиновий сік, а входить
лише яблучний.
Отже, результати опитування підтверджують, що для
переважної більшості споживачів, використання неточних позначень на етикетках
солодкого безалкогольного сильногазованого напою,
вводить їх в оману, завдяки чому зазначені порушення можуть вплинути на наміри
споживачів придбати цей товар серед продукції інших виробників.
Таким чином, ТОВ «ЕТРУС», поширювало неточні
відомості щодо вмісту відповідного соку в своїх товарах, порушуючи
законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді поширення
інформації, що вводить в оману.