АМКУ схвалив звіт про результати дослідження ринку курятини у 2016-2018 роках
Опубліковано 12 листопада 2019 року о 09:10

12 листопада 2019 року Антимонопольний комітет України схвалив звіт про результати дослідження ринку курятини у 2016-2018 роках.

Обсяги виробництва курятини національними виробниками з кожним роком збільшуються:

- у 2016 році обсяг ринку досяг 710,570 тис тон;

- у 2017 році – 769,532 тис тон;

- у 2018 році – 776,461 тис. тон.

Ринок первинної реалізації курячого м’яса оцінено, як високонцентрований. Найбільшим та найпотужнішим учасником ринку є Група «МХП» (Миронівський хлібопродукт), яка має структурні ознаки монопольного (домінуючого) становища з частками 55% у 2016 році, 46% у 2017 році та 45% у 2018 році.

Під час дослідження дій Групи «МХП» виявлено фактори, які можуть вказувати на неефективне функціонування ринку, а саме – запровадження обмежувальної політики щодо дистриб’юторів, субдистриб’юторів та партнерів. З огляду на зазначене, Комітетом розпочато розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Крім того Комітетом не виявлено обґрунтованих причин для підвищення цін на курятину виробництва Групи «МХП» у липні-серпні 2017 року. Тому проти цієї групи відкрито іще одну справу за ознаками зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

Також щодо запроваджених в 2017 році бюджетних дотацій інформуємо.

Комітет не оцінює допустимість державної допомоги суб’єктам господарювання, які здійснюють виробництво м’яса курячого, оскільки сфера дії Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» не поширюється на підтримку у сфері сільського господарства.

Водночас Комітетом оцінено вплив отриманих державних коштів (державної підтримки) виробниками курятини на стан конкуренції на ринку. Ця оцінка показала, що надана державна підтримка не призвела до суттєвої зміни ринкових часток основних учасників. Більш того, частка Групи «МХП» на ринку (в тоннах) протягом 2016-2018 років зменшувалась, що пояснюється експорто-орієнтованою політикою виробника. Разом з тим у грошовому виразі обсяг продажів Групи «МХП» на внутрішньому ринку збільшується за рахунок збільшення цін на м'ясо куряче.

За результатами 2019 року прогнозується посилення ринкової концентрації та збільшення частки Групи «МХП» до 47% за рахунок збільшення обсягів виробництва курятини на другій черзі «Вінницької птахофабрики» (запущена в 2018 році).

Повний текст звіту буде опубліковано на офіційному веб-сайті Комітету протягом 10 днів.