23 травня на засіданні Комітету схвалено звіт про результати дослідження ринку розміщення зовнішньої реклами. Звіт містить аналіз проблемних питань, які необхідно врегулювати спочатку на загальнодержавному рівні, а також рекомендовані шляхи їх вирішення. Для забезпечення ефективного та конкурентного функціонування ринку розміщення зовнішньої реклами необхідним є напрацювання та прийняття змін або розробка нормативно-правових актів. Тому звіт буде направлено до Кабінету Міністрів України для надання відповідного доручення зацікавленим і відповідальним органам влади.
Серед типових проблем, які виявленні органами Комітету та негативно впливають на розвиток ринку та на конкуренцію на ньому є, зокрема:
- існування додаткових бар’єрів доступу на ринок у вигляді не передбачених Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами органів, що беруть участь у процедурах допуску на ринок;
- встановлення додаткових вимог для/до учасників ринку, не передбачених Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами;
- запровадження ОМС мораторію на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами;
- встановлення різного розміру плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів без об’єктивних причин;
- поєднання комунальними підприємствами адміністративних функцій та господарської діяльності на ринку як одна з переваг, що ставить останніх у більш вигідне становище, у порівнянні з конкурентами приватної форми власності;
- законодавча неврегульованість порядку демонтажу рекламного засобу;
- розміщення зовнішньої реклами без отримання дозволу.
Комітетом запропоновано такі шляхи вирішення описаних проблем на ринку:
- нормативне врегулювання порядку затвердження схем розміщення зовнішньої реклами та встановлення обов’язку органам місцевого самоврядування здійснення розробки та затвердження схем розміщення зовнішньої реклами;
- нормативне врегулювання порядку проведення конкурсу на розміщення зовнішньої реклами та встановлення проконкурентних та недискримінаційних критеріїв до суб’єктів господарювання,
- затвердження єдиного класифікатора засобів зовнішньої реклами.
З повним текстом звіту можна ознайомитись тут.
З презентацією звіту можна ознайомитись тут.