Звіт про результати дослідження ринку розміщення зовнішньої реклами
Опубліковано 30 травня 2019 року о 13:27

23 травня на засіданні Комітету схвалено звіт про результати дослідження ринку розміщення зовнішньої реклами. Звіт містить аналіз проблемних питань, які необхідно врегулювати спочатку на загальнодержавному рівні, а також рекомендовані шляхи їх вирішення. Для забезпечення ефективного та конкурентного функціонування ринку розміщення зовнішньої реклами необхідним є напрацювання та прийняття змін або розробка нормативно-правових актів. Тому звіт буде направлено до Кабінету Міністрів України для надання відповідного доручення зацікавленим і відповідальним органам влади.

Серед типових проблем, які виявленні органами Комітету та негативно впливають на розвиток ринку та на конкуренцію на ньому є, зокрема:

  • існування додаткових бар’єрів доступу на ринок у вигляді не передбачених Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами органів, що беруть участь у процедурах допуску на ринок;
  • встановлення додаткових вимог для/до учасників ринку, не передбачених Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами;
  • запровадження ОМС мораторію на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами;
  • встановлення різного розміру плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів без об’єктивних причин;
  • поєднання комунальними підприємствами адміністративних функцій та господарської  діяльності на ринку як одна з переваг, що ставить останніх у більш вигідне становище, у порівнянні з конкурентами приватної форми власності;
  • законодавча неврегульованість порядку демонтажу рекламного засобу;
  • розміщення зовнішньої реклами без отримання дозволу.

Комітетом запропоновано такі шляхи вирішення описаних проблем на ринку:

  • нормативне врегулювання порядку затвердження схем розміщення зовнішньої реклами та встановлення обов’язку органам місцевого самоврядування здійснення розробки та затвердження схем розміщення зовнішньої реклами;
  • нормативне врегулювання порядку проведення конкурсу на розміщення зовнішньої реклами та встановлення проконкурентних та недискримінаційних критеріїв до суб’єктів господарювання,
  • затвердження єдиного класифікатора засобів зовнішньої реклами.

З повним текстом звіту можна ознайомитись тут.

З презентацією звіту можна ознайомитись тут.