Антимонопольний комітет України з початку запровадження карантинних заходів в Україні приділяє особливу увагу дотриманню конкурентного законодавства виробниками лікарських засобів, антисептиків тощо.
Так, у період стрімкого розповсюдження коронавірусу SARS-CoV-2, антисептики, дезінфекційні засоби та санітайзери стали необхідним товаром серед населення. Нажаль, деякі виробники вдаються до недобросовісної конкуренції, перебільшуючи властивості своєї продукції чи приписуючи їй властивості, які не підтверджені відповідно до діючого законодавства.
Так, прикладами розповсюдження щодо антисептичних засобів не підтвердженої належним чином інформації, що може вводити споживачів в оману, є:
Звісно, можна посперечатися, що навіть одна знищена бактерія становить «до 100%». Однак поширення цієї або іншої наведеної в прикладах інформації надає неправомірну перевагу в конкуренції таким антисептичним засобам в порівнянні з аналогічними за складом конкурентами, та може вводити споживачів в оману.
22 жовтня АМКУ рекомендував семи виробникам антисептиків:
Про результати розгляду рекомендацій суб’єкти господарювання повинні повідомити Антимонопольний комітет України у 10-денний строк з дня їх отримання.
Нагадаємо, ще у квітні АМКУ застерігав виробників від поширення неправдивої, неповної або неточної інформації про антисептичні чи дезінфекційні властивості спреїв, розчинів, гелів, серветок та інших засобів, а також про їхню здатність знищувати віруси, у тому числі й COVID-19, з метою приваблення споживачів.
Також Антимонопольний комітет надавав обов’язкові для розгляду рекомендації виробникам ліків, рекламним холдингам та українським телеканалам утриматись від реклами лікарських засобів, зміст якої стосується лікування та/або профілактики коронавірусів, без належного обґрунтування відповідно до чинного законодавства.