АМКУ рекомендував виробникам антисептиків не вводити в оману споживачів
Опубліковано 23 жовтня 2020 року о 12:09

Антимонопольний комітет України з початку запровадження карантинних заходів в Україні приділяє особливу увагу дотриманню конкурентного законодавства виробниками лікарських засобів, антисептиків тощо.

Так, у період стрімкого розповсюдження коронавірусу SARS-CoV-2, антисептики, дезінфекційні засоби та санітайзери стали необхідним товаром серед населення. Нажаль, деякі виробники вдаються до недобросовісної конкуренції, перебільшуючи властивості своєї продукції чи приписуючи їй властивості, які не підтверджені відповідно до діючого законодавства.

Так, прикладами розповсюдження щодо антисептичних засобів не підтвердженої належним чином інформації, що може вводити споживачів в оману, є:

  • маркування «coronaseptic»
  • попередження вторинного інфікування
  • пролонгована, тривала антимікробна дія
  • дія на штамми бактерій, стійких до антибіотиків
  • знищення до 99 %, до 100 % бактерій та \ або вірусів
  • 100 % антимікробна активність
  • дезінфекційний засіб без дотримання Порядку державної реєстрації дезінфекційних засобів 
  • маркування органічна, біоорганічна продукція без дотримання вимог закону «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції».


Звісно, можна посперечатися, що навіть одна знищена бактерія становить «до 100%». Однак поширення цієї або іншої наведеної в прикладах інформації надає неправомірну перевагу в конкуренції таким антисептичним засобам в порівнянні з аналогічними за складом конкурентами, та може вводити споживачів в оману.

22 жовтня АМКУ рекомендував семи виробникам антисептиків:

  • припинити дії у вигляді поширення інформації, що може вводити в оману, внаслідок способу викладення неточних, неповних відомостей у маркуванні продукції;
  • здійснювати інформування споживачів щодо споживчих властивостей продукції власного виробництва у спосіб, який не вводитиме в оману.

Про результати розгляду рекомендацій суб’єкти господарювання повинні повідомити Антимонопольний комітет України у 10-денний строк з дня їх отримання.


Нагадаємо, ще у квітні АМКУ застерігав виробників від поширення неправдивої, неповної або неточної інформації про антисептичні чи дезінфекційні властивості спреїв, розчинів, гелів, серветок та інших засобів, а також про їхню здатність знищувати віруси, у тому числі й COVID-19, з метою приваблення споживачів.

Також Антимонопольний комітет надавав обов’язкові для розгляду рекомендації виробникам ліків, рекламним холдингам та українським телеканалам утриматись від реклами лікарських засобів, зміст якої стосується лікування та/або профілактики коронавірусів, без належного обґрунтування відповідно до чинного законодавства.

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux