Рекомендації Антимонопольного комітету України надані з метою
врегулювання ситуації, що склалася під час обрання Міністерством юстиції
України друкованого ЗМІ загальнодержавної сфери розповсюдження для розміщення
оголошень про виклик до суду і повісток про виклик підозрюваного,
обвинуваченого та інформації про процесуальні документи.
Відповідно до
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Порядку визначення
друкованого засобу масової інформації, у якому розміщуються оголошення про
виклик до суду відповідача, третіх осіб, свідків, місце фактичного проживання
(перебування) яких невідоме, повістки про виклик підозрюваного, обвинуваченого
та інформація про процесуальні документи, Міністерство юстиції щороку до 1
листопада подає до КМУ пропозиції про визначення на наступний рік друкованих
ЗМІ загальнодержавної та місцевої сфери розповсюдження, у яких будуть
розміщуватись оголошення. Кабінет Міністрів України щороку до 1 грудня визначає
друкований засіб масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та
затверджує перелік друкованих засобів масової інформації місцевої сфери
розповсюдження, у яких розміщуються оголошення.
Таким чином, з метою виконання норм
Постанови та надання Кабінету Міністрів України пропозиції щодо визначення
друкованого засобу масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження,
який може надавати послуги з розміщення зазначених оголошень, Мін’юст має здійснити
його обрання. (Довідка: до 2014 року зазначене обрання здійснювала Державна
судова адміністрація України).
За інформацією, наявною в Антимонопольному
комітеті України, з 2006 року друкованим ЗМІ загальнодержавної сфери
розповсюдження, в якому розміщувалися ці оголошення, завжди визначалася газета
«Урядовий кур’єр».
Аналіз норм Порядку засвідчив про
відсутність жодних критеріїв, за якими Мін’юст здійснює відбір друкованих ЗМІ,
наслідком чого є непрозорий механізм його відбору, що може мати негативний
вплив на конкуренцію між друкованими засобами масової інформації
загальнодержавної сфери розповсюдження (кандидатів) і, як наслідок, ущемлення
інтересів споживачів послуг з розміщення таких оголошень.
Так як послугами з розміщення зазначених
оголошень користуються суди, органи, що здійснюють досудове розслідування, на
які покладений обов’язок з розміщення цих оголошень, забезпечення прозорого
відбору на конкурентних засадах друкованого засобу масової інформації має
створити кращу пропозицію для споживачів, зокрема в частині мінімізації витрат
на отримання таких послуг.
З метою врегулювання ситуації, що склалась,
та припинення бездіяльності, яка може мати негативний вплив на конкуренцію,
Антимонопольний комітет України надав Міністерству юстиції України обов’язкові
для розгляду рекомендації, а саме, передбачити порядок/процедуру відбору
друкованого засобу масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження на
конкурсній основі за чітко визначеними об’єктивними та недискримінаційними
критеріями, зокрема, забезпечення мінімізації матеріальних витрат на отримання
послуг із розміщення визначеної інформації.
Про результати розгляду рекомендацій
Міністерство юстиції України зобов’язано повідомити Комітет у тридцятиденний строк з дня їх отримання.