1
листопада 2018 року на засіданні Антимонопольного комітету України було прийнято рішення, яким:
1.
Визнано, що бездіяльність Державної фіскальної служби України, яка полягає у нерозробленні прозорого порядку визначення територій розміщення органів доходів і зборів та у відсутності порядку й
контролю за встановленням і стягненням
плати за послуги, що надаються на території зон митного контролю (митних постів), може призводити
до недопущення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринку послуг, пов’язаних із митним
оформленням, та до понесення
споживачами митних послуг додаткових необґрунтованих витрат, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу влади.
2.
Зобов’язано Державну фіскальну службу України припинити зазначене порушення шляхом:
2.1.
Розроблення проекту нормативно-правового акта та внесення його на розгляд Міністерства фінансів України, в якому визначити:
1)
чіткий, прозорий на недискримінаційних умовах та конкурентних засадах порядок визначення/обрання суб’єктів господарювання, на території яких розміщуються зони митного контролю (митні пости);
2) порядок діяльності таких суб’єктів
господарювання, зокрема в частині їх взаємодії з органами доходів і зборів, та
перелік і правову природу послуг, які можуть надавати такі суб’єкти
господарювання;
3)
порядок формування і стягнення
плати за послуги, що пов’язані з митним
оформленням, та без яких неможливе здійснення митних формальностей, які надаються, у тому числі суб’єктами господарювання, на територіях зон митного контролю (відділах митного оформлення), що має забезпечити економічно обґрунтовану вартість послуг та належний контроль ціноутворення.
Таке
рішення зумовлене
встановленими в ході розслідування у справі
проблемами, які пов’язані з
відсутністю нормативно закріпленого
порядку визначення/обрання суб’єктів господарювання, на території яких розміщуються підрозділи органів доходів і зборів (зони митного
контролю), вимог до таких суб’єктів
господарювання та визначення
платності-безоплатності послуг
таких суб’єктів.
Наслідком чого є отримання
суб’єктами господарювання,
на території яких розміщено підрозділи
органів доходів і зборів (зони митного
контролю), ексклюзивних (виключних)
прав на надання послуг, пов’язаних із митним
оформленням товарів і транспортних засобів та встановлення економічно необґрунтованої вартості на такі послуги.
За
результатом роботи органів Комітету в період із 2010 по 2018 рік
територіальними відділеннями
було прийнято 38 рішень, якими визнано
вчинення порушень на ринку надання послуг у зонах митного контролю, а в період із 2010 по 2017 рік надано 19 рекомендацій суб’єктам господарювання.