Розробити
та затвердити єдиний порядок розрахунку вартості послуг з оформлення і видачі
сертифікатів про походження товарів всіх форм, та привести їх вартість до
економічно обґрунтованого рівня.
Такі рекомендації Торгово-промисловій палаті України (ТПП) були схвалені на засіданні Антимонопольного комітету України сьогодні, 23 серпня 2016 року.
Результати розгляду рекомендацій про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, Торговельно-промислова палата України зобов’язана повідомити Комітет в тридцятиденнний строк з дня їх отримання.
Довідково:
Антимонопольний
комітет завершив дослідження питання відповідності вимогам законодавства про
захист економічної конкуренції порядку надання, а також порядку встановлення
ТПП тарифів на послуги торгово-промислових палат, зокрема, з видачі
сертифікатів про походження товару.
Під
час дослідження зазначеного питання Комітет виявив наступне:
1)
Торгово-промислова палата України, отримавши відповідно до Закону та постанови
Кабінету Міністрів України №255 від 25.02.2003 повноваження з видачі на платній
основі сертифікатів про походження товарів, мають ознаки таких, що займають
монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з оформлення та видачі
сертифікатів про походження товарів у межах адміністративно-територіальних
одиниць їх створення.
2)
Встановлення різних норм часу, необхідних для оформлення сертифікатів залежно
від тоннажності та виду транспорту (особливо водного транспорту (контейнери та
судна вміщують велику кількість товару), не є виправданим.
3)
Фактичний розмір затрат для розрахунку вартості Послуг кожної з регіональних
торгово-промислових палат є різним та жодним чином не враховується під час
застосування встановленої рішенням Президії ТПП України від 19.11.2008 єдиної
вартості під час оформлення та видачі суб’єктам господарювання сертифікатів про
походження товарів.
4)
Використання всіма ТПП усереднених показників вартості однієї експерто-години та затрат норм часу не є економічно
обґрунтованим, оскільки не відображає фактичних витрат кожної з ТПП, що може
призводити до стягнення необґрунтованої (завищеної) вартості або субсидіювання
споживачами однієї ТПП споживачів іншої.
На
думку Антимонопольного комітету, зміна порядку встановлення вартості послуги
має забезпечити встановлення економічно обґрунтованої вартості послуги.