Враховуючи соціальну значущість та
необхідність безперебійного забезпечення населення питною водою,
Антимонопольний комітет терміново розглянув заяву АТ «Дніпроазот».
Підприємство звернулося до АМКУ 02.07.2018 у порядку статті 14 Закону
України «Про захист економічної конкуренції» щодо відповідності законодавству
про захист економічної конкуренції його дій, а саме: припинення виробництва
та/або реалізації товарів, у т.ч. хлору рідкого (для знезараження питної води і
очищення стічних вод) та підвищення цін на свої товари, у т.ч. на хлор рідкий.
19 липня 2018 року Комітет надав такі висновки у формі рекомендаційних
роз’яснень:
Дії щодо припинення
виробництва та/або реалізації товару АТ «Дніпроазот»
– хлору рідкого – можуть містити ознаки порушення законодавства про захист
економічної конкуренції, передбачені пунктом 5 частини другої статті 13 Закону
України «Про захист економічної конкуренції».
Дії щодо припинення
виробництва та/або реалізації інших товарів АТ «Дніпроазот»
– аміаку, карбаміду, соди каустичної, соляної кислоти та гіпохлориту
натрію, – наданої АТ «Дніпроазот» інформації
недостатньо для надання висновку стосовно наявності в таких діях ознак
порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених
пунктом 5 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної
конкуренції».
Дії щодо підвищення цін на
товари АТ «Дніпроазот», у тому числі на хлор рідкий,
– наданої АТ «Дніпроазот» інформації недостатньо для
надання висновку стосовно наявності в таких діях ознак порушення законодавства
про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 частини другої
статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Антимонопольний комітет України не є ціновим регулятором. Ціни на хлор
рідкий є вільними та визначаються суб’єктом господарювання самостійно. Твердження
Товариства про те, що ціни, за якими АТ «Дніпроазот»
реалізовувало і планувало реалізовувати хлор, є суттєво нижчими за ринкові
через зарегульованість галузі і неефективне втручання
держави у господарську діяльність, не ґрунтуються на чинному законодавстві.
Посилання АТ «Дніпроазот»
(із наведенням даних електронної системи закупівель Prozorro) на суб’єктів
господарювання - посередників, що постачають хлор рідкий підприємствам
централізованого водопостачання за цінами, значно вищими за відпускні ціни АТ «Дніпроазот», є безпідставними. Законом України «Про
публічні закупівлі» не обмежено право АТ «Дніпроазот»
виступати самостійним учасником у процедурах закупівель підприємствами
централізованого водопостачання хлору рідкого та пропонувати таку ціну товару,
яку підприємство вважає справедливою та економічно обґрунтованою.