Сьогодні на засіданні Комітету було надано Мінекономіки, як органу, що, зокрема, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, обов’язкові до розгляду рекомендації.
У ході проведення Комітетом досліджень було встановлено, що закладами охорони здоров’я при проведенні закупівель лікарських засобів та медичних виробів до одного предмету закупівлі включається велика кількість найменувань товару.
До прикладу, за 2023-2024 роки було проведено більше 450 тендерів, де було об’єднано в один лот від 100 до 426 позицій лікарських засобів різних за призначенням. При цьому кількість учасників таких закупівель була незначною.
Об’єднання великої кількості найменувань лікарських засобів та медичних виробів в одному лоті зменшує інтенсивність конкуренції та унеможливлює прийняття участі у торгах:
Також Комітетом за результатами проведених досліджень було встановлено, що реальні та потенційні учасники закупівель, які проводяться із використанням електронного каталогу, позбавлені права оскарження дій/бездіяльності адміністратора та замовника при проведенні закупівель з використанням е – каталогів, на відміну від закупівель, які проводяться шляхом використання процедури відкритих торгів.
Зазначене обмежує ефективну конкуренцію при здійсненні закупівель, оскільки учасники обмежені у можливості, при виявленні, зокрема, дискримінаційних умов при закупівлі з використанням електронного каталогу, оскаржити такі умови закупівлі та захистити свої інтереси у відповідному уповноваженому органі.
З огляду на наведене, з метою формування конкурентного середовища при проведенні закупівель лікарських засобів та медичних виробів, Комітет у порядку, передбаченому статтею 7 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рекомендує Міністерству економіки України: