У
зв’язку з розповсюдженням
Міністерством інфраструктури
недостовірної інформації щодо блокування Антимонопольним комітетом України торгів,
які проводять підвідомчі Мінінфраструктури
підприємства (ДП "Украерорух", ДП "Укрзалізничпостач", УДПЗ "Укрпошта"), Комітет
повідомляє наступне.
По-перше,
Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, виконує функції,
передбачені Законом України "Про здійснення державних закупівель"
(надалі – Закон).
По-друге,
у 2015 році на адресу Комітету надійшло 15 скарг, з яких по 12 Комітетом вже прийняті
наступні рішення:
-
за результатами розгляду 4 скарг на дії ДП "Украерорух"
у 2 випадках скарги були залишені без розгляду, в 1 випадку було відмовлено у
задоволенні скарги, ще в 1 випадку було зобов'язано замовника скасувати
рішення про відміну торгів та фактично повернутись на етап розкриття у зв'язку
з порушеннями вимог законодавства з боку ДП "Украерорух";
-
за результатами розгляду 2 скарг на дії ДП "Укрзалізничпостач"
в 1 випадку було відмовлено в задоволенні скарги, в іншому – зобов'язано ДП
"Укрзалізничпостач" внести зміни до
документації конкурсних торгів у зв'язку з виявленими дискримінаційними
вимогами, встановленими замовником у документації;
-
за результатами розгляду 6 скарг на дії УДПЗ "Укрпошта" було
припинено розгляд 3 скарг, залишено без задоволення 2 скарги, ще в 1 випадку
відмовлено в задоволенні.
Крім
того, у зв’язку з закликом Мінінфраструктури до Антимонопольного
комітету не брати до уваги необґрунтовані скарги, зауважимо, що Комітет приймає
до розгляду ВИКЛЮЧНО скарги, які відповідають вимогам Закону, забезпечуючи
законне право скаржників.
Скарги,
які подаються з порушенням вимог Закону, Комітет залишає без розгляду, про що
свідчить і наведена вище статистика (4 скарги були залишені без розгляду саме
через їх невідповідність вимогам Закону).
Так,
станом на 24.03.2015 на розгляді Органу оскарження знаходяться 3 скарги.
Відповідно до Закону для забезпечення своєчасного розгляду замовник має
надавати Антимонопольному комітету необхідні роз’яснення та матеріали протягом
3 робочих днів. На жаль, під час розгляду скарг у сфері транспорту та зв’язку
такі матеріали від замовників стабільно надходять з затримкою в 10, а то і
більше днів.
Зважаючи
на вищезазначене, Антимонопольний комітет України не має можливості на прохання
Мінінфраструктури «провести розгляд поданих
скарг у найкоротші терміни». Адже самі підвідомчі
Мінінфраструктурі підприємства не особливо поспішають
надавати документи Органу оскарження.
Водночас,
повідомляємо, що Комітет спробує вжити заходи, щоб «втиснути» розгляд скарг на
дії підвідомчих Мінінфраструктури підприємств (щодо
закупівель, зокрема, послуг зі страхування) приблизно між розглядом більше 10
скарг на дії Міноборони (щодо харчування військовослужбовців) та скарг на дії
закладів охорони здоров'я (щодо здійснення державних закупівель послуг та
витратних матеріалів для гемодіалізу, закупівлі інсулінів) тощо, де предмети
закупівель є не менш важливі.