АМКУ дозволив компанії «AI PAVE Dutchco I B.V.» набути контроль над компаніями «GfK SE» та «Acceleratio Holdco S.à r.l.» за умови виконання структурних зобов’язань

Опубліковано 15 серпня 2023 року о 17:55

Антимонопольний комітет України завершив розгляд справ щодо надання дозволів компанії «AI PAVE Dutchco I B.V.» (Група Advent) на набуття контролю над компаніями «GfK SE» та «Acceleratio Holdco S.à r.l.».

В рамках розгляду цих справ Комітетом були досліджені, зокрема, товарні межі ринків, на яких здійснюють діяльність учасники концентрацій.

Так Група Об’єкта придбання на території України здійснює діяльність на ринках:

- маркетингових послуг роздрібного вимірювання для товарів, що не є товарами повсякденного попиту;

- маркетингових послуг відокремлення груп споживачів (панельні опитування споживачів);

А Група Покупця на території України здійснює діяльність на ринках:

- маркетингових послуг роздрібного вимірювання для товарів повсякденного попиту;

- послуг індивідуальних маркетингових досліджень.

Також під час розгляду справ Комітет провів опитування споживачів і конкурентів учасників концентрацій. За результатами опитування було встановлено, що споживачами на ринках маркетингових послуг роздрібного вимірювання для товарів повсякденного попиту та маркетингових послуг відокремлення груп споживачів (панельні опитування споживачів) є одні і ті ж суб’єкти господарювання - виробники товарів повсякденного попиту. Це свідчить про те, що зазначені маркетингові послуги є взаємодоповнюючими послугами (придбаються однією і тією ж групою покупців для однакового кінцевого застосування). Відповідно Комітет зробив висновок, що наслідком здійснення концентрацій можуть бути конгломератні ефекти, які можуть зашкодити конкуренції. 

Враховуючи значні частки учасників концентрацій на досліджуваних ринках, після їх здійснення існує ймовірність, що Група Покупця, матиме можливість обмежувати доступ конкурентів на ринок маркетингових послуг роздрібного вимірювання для товарів повсякденного попиту на території України. Зокрема, це може відбуватися шляхом пропонування споживачам одразу двох маркетингових послуг (роздрібного вимірювання для товарів повсякденного попиту й відокремлення груп споживачів (панельні опитування споживачів). Таке пов’язування послуг Групою Advent може призвести до значного зменшення можливостей її конкурентів, спроможних надавати лише одну маркетингову послугу.

На вказаних маркетингових ринках наразі не існує вагомих врівноважуючих чинників антиконкурентних наслідків концентрацій й натомість існують значні економічні бар’єри для виходу на ці ринки. Тож поява на них потенційних конкурентів є малоймовірною.

При цьому ціни на відповідні маркетингові послуги формуються щодо кожного проекту індивідуально та встановлюються шляхом переговорів щодо формування цінової політики для кожного проекту окремо.

Отже на думку Комітету, здійснення концентрацій може призвести до:

- зміцнення Групою Advent своєї позиції на маркетингових ринках та як наслідок - суттєвого обмеження конкуренції на відповідних ринках; 

 - виникнення негативних наслідків у вигляді суттєвого збільшення ринкової влади Групи Advent у відносинах із споживачами на ринках маркетингових послуг роздрібного вимірювання для товарів повсякденного попиту та маркетингових послуг відокремлення груп споживачів (панельні опитування споживачів).

Також Комітет вважає, що після здійснення зазначених концентрацій, Група Advent зможе мати реальні та ефективні важелі впливу на споживачів маркетингових послуг, встановлювати завищені ціни на послуги та підтримувати їх на відповідному (завищеному) рівні, що було б неможливо за умов існування значної конкуренції.

Враховуючи наведене, учасників концентрації було повідомлено про встановлення підстав для заборони концентрацій та відведено строк для надання пропозицій щодо зобов’язань, які могли б усунути можливий негативний вплив цього придбання на конкуренцію. У відповідь учасники концентрацій повідомили про готовність взяти на себе такі зобов’язання, як умову для здійснення відповідних концентрацій.

Отже, основний зміст покладених Комітетом на учасників концентрацій зобов’язань передбачає обов’язок компанії «GfK SE», з урахуванням відносин контролю, продати незалежній третій особі активи, що забезпечують здійснення діяльності з надання маркетингових послуг відокремлення груп споживачів:

  • усі контракти з замовниками та постачальниками послуг відокремлення груп споживачів;
  • усі матеріальні активи, які наразі використовуються компанією «GfK SE» для надання послуг відокремлення груп споживачів в Україні;
  • усі ноу-хау та програмне забезпечення, що необхідні для продовження діяльності з надання послуг відокремлення груп споживачів тощо.

Для виконання зобов’язань, компанія «GfK SE» зобов’язана надати Комітету протягом року, починаючи з дня прийняття рішень про результати розгляду справ про концентрації, належним чином завірені копії документів, що підтверджують продаж незалежній третій особі зазначених активів.

Враховуючи зібрану в рамках розгляду справ інформацію, а також з огляду на те, що запропоновані учасниками концентрацій зобов’язання усувають можливий негативний вплив цього придбання на конкуренцію, Комітет дозволив заявлені дії та наклав перераховані вище зобов’язання.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux