Антимонопольний комітет досліджує
питання наявності/відсутності ознак порушень конкурентного законодавства
у діях медіа-груп та/або операторів (провайдерів) кабельного
телебачення.
Після набрання чинності змін до Закону України «Про телебачення та радіомовлення» розуміння так званої універсальної програмної послуги змінено. З 1 січня 2017 року до універсальної програмної послуги входитимуть не всі загальнонаціональні телеканали чотирьох медіа-груп, які провайдери програмної послуги зобов’язані ретранслювати, а державні телеканали, телеканали
суспільного мовлення та місцеві канали.
Антимонопольний комітет вважає, що
повинні існувати прозорі проконкурентні
комерційні умови, економічно обґрунтована модель визначення вартості продукту, який пропонується медіа-групами до продажу; відсутність
нав’язування додаткових зобов’язань, які не стосуються предмета угод.
Також
Комітет досліджує
принципи пакетування як медіа-групами свого продукту операторам, так і операторами (провайдерами) кабельного телебачення кінцевим споживачам,
факт дискримінаційності / недискримінаційності впровадження плати за ретрансляцію телеканалів виключно
у кабельних мережах провайдерів програмної послуги
(враховуючи безкоштовність ефіру та супутнику).
Виявлення
будь-яких порушень, у тому числі встановлення фактів
застосування різних умов до рівнозначних
угод з іншими суб’єктами
господарювання, що ставить останніх у невигідне
становище в конкуренції,
усунення з ринку або обмеження доступу на ринок тощо,
призведе до відкриття справ та застосування Антимонопольним комітетом України
санкцій до порушників.