13 січня 2025 року представники АМКУ взяли участь у заході на тему: «Справи АМКУ на ринку медичних виробів, косметичної продукції та дієтичних добавок. Діалог з регулятором», організованому Асоціацією «Оператори ринку медичних виробів».
Онлайн-конференція за участю, зокрема виробників, імпортерів медичних виробів, була присвячена темі практичних підходів Антимонопольного комітету України під час розгляду справ про захист від недобросовісної конкуренції, сприянню створення добросовісного конкурентного середовища на відповідних ринках.
У своєму виступі державний уповноважений АМКУ Сергій Шершун наголосив на тому, що завдання Антимонопольного комітету України в таких справах – це перш за все припинити порушення, задля відновлення добросовісної конкуренції. Також Сергій Шершун зауважив про те, що суб’єкти господарювання можуть розробляти правила професійної етики у конкуренції для відповідних сфер господарської діяльності, що, у свою чергу, є важливим превентивним заходом для запобігання недобросовісним практикам. Крім того, він зазначив, що Антимонопольний комітет України, відповідно до наданих йому законом повноважень, може надавати рекомендаційні роз’яснення за заявою суб’єкта господарювання щодо відповідності його дій Закону, зокрема, і у справах про захист від недобросовісної конкуренції (щодо відповідності дій статті 15-1). Водночас така заява повинна містити належне обґрунтування з відповідними підтверджуючим документами, оскільки рекомендаційні роз’яснення надаються саме на підставі наданих заявником відомостей.
Про належність доказів у таких справах та особливості застосування статті 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» учасникам розповіла заступник начальника Управління розслідувань недобросовісної конкуренції Аліна Колосовська. Вона зазначила, що Комітет здійснює контроль за дотриманням саме конкурентного законодавства та не здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання законодавства щодо маркування харчових продуктів та косметичних засобів.
Так, вона вказала, що Комітет досліджує правдивість, повноту та точність поширюваної інформації у поєднанні з можливістю її впливу на намір споживача щодо придбання продукції та з можливістю впливу таких дій на конкуренцію. Крім того, Аліна Колосовська зазначила, що у таких справах Антимонопольний комітет України може дослідити питання сприйняття споживачами відомостей про властивості косметичних засобів та дієтичних добавок при проведенні опитувань споживачів.
На завершення представники АМКУ навели практичні приклади доведення таких порушень та відповіли на питання учасників заходу.