Про внесення змін до ЗУ «Про ДД СГ» щодо подання інформації про держдопомогу суб’єктам господарювання та відповідальності за порушення вимог законодавства про держдопомогу СГ

Опубліковано 27 березня 2024 року о 14:43

Інформаційне повідомлення про проведення електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту Закону України «Про внесення змін до Закону України  «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» щодо подання інформації про державну допомогу суб’єктам господарювання та відповідальності за порушення вимог законодавства про державну допомогу суб’єктам господарювання» 


Найменування органу влади, який проводить електронні консультації з громадськістю 

Антимонопольний комітет України.

Назва проєкту акта  

Проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» щодо подання інформації про державну допомогу суб’єктам господарювання та відповідальності за порушення вимог законодавства про державну допомогу суб’єктам господарювання» (далі – законопроєкт).

 Стислий зміст пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя, винесеної на обговорення 

Законопроєкт розроблено на виконання заходу 2.2.6.1.1 проблеми 2.2.6. додатку 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220.

Законопроєктом пропонується внести зміни до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» (далі – Закон), визначивши відповідальність за:

  • неподання Уповноваженому органу з питань державної допомоги (далі – Уповноважений орган, Комітет) надавачами державної допомоги повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, що призвело до надання незаконної державної допомоги на підставі прийнятих цими надавачами державної допомоги нормативно-правових та/або розпорядчих актів, інших документів, якими надається право на отримання державної допомоги, крім надання державної допомоги, передбаченої пунктом 2 частини першої статті 5 Закону, і щодо якої Уповноважений орган прийняв відповідне рішення, та державної допомоги, недопустимої для конкуренції; 
  • надання державної допомоги, недопустимої для конкуренції, надавачами державної допомоги на підставі прийнятих цими надавачами державної допомоги нормативно-правових та/або розпорядчих актів, інших документів, якими надається право на отримання державної допомоги; 
  • неподання надавачами державної допомоги інформації, подання інформації в неповному обсязі Уповноваженому органу у строки, встановлені законодавством або Уповноваженим органом, подання недостовірної інформації Уповноваженому органу, надання якої передбачено порядком, формами та вимогами щодо надання інформації про державну допомогу, та необхідної для здійснення моніторингу державної допомоги.

Крім того передбачені зміни, зокрема, у статтю 8 Закону щодо повноважень Уповноваженого органу для забезпечення визначення порядків надання незначної державної допомоги, визначення обсягу державної допомоги для окремих форм державної допомоги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, у статтю 16 Закону – щодо подання інформації до реєстру державної допомоги про чинну державну допомогу, про державну допомогу, надавачі якої підлягають звільненню від обов’язку повідомлення про нову державну допомогу відповідно до статті 7 цього Закону, незначну державну допомогу, державну допомогу, надану під час дії воєнного стану.

Соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія рішення, яке планується прийняти за результатами електронних консультацій з громадськістю 

Реалізація акта, передбаченого законопроєктом, позитивно вплине на інтереси держави, громадян та суб’єктів господарювання, які можуть бути потенційними отримувачами державної допомоги. Встановлення відповідальності за порушення вимог законодавства про державну допомогу суб’єктам господарювання сприятиме збільшенню обсягу поданих Уповноваженому органу надавачами державної допомоги повідомлень про нову державну допомогу, яка буде ним оцінена відповідно до умов її допустимості, що мінімізує можливі негативні наслідки надання державної допомоги для конкуренції. Удосконалення механізму подання інформації про державну підвищить ефективність контролю за дотриманням вимог Закону.

Можливі наслідки приведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін 

Прийняття законопроєкту сприятиме підвищенню рівня дотримання вимог законодавства у сфері державної допомоги надавачами державної допомоги та, відповідно, забезпеченню наданню державної допомоги згідно з правилами її надання, що в свою чергу сприятиме забезпеченню захисту конкуренції, підвищенню прозорості та ефективності управління ресурсами держави та місцевими ресурсами.

Електронна адреса, строк і форма подання пропозицій та зауважень 

Зауваження та пропозиції приймаються електронною поштою на адресу: [email protected] протягом 30 календарних днів.

Номер телефону, за яким надаються консультації з питання, що винесено на обговорення 

(044) 251-62-25*62-57.

Прізвище, ім’я відповідальної особи органу влади 

Коваль Інна Вікторівна.

Строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення 

Звіт за результатами проведення громадського обговорення не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення буде оприлюднено на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux